The fine liner
Marketing

Hoog in Google

Hoog in Google

Veel mensen kennen tegenwoordig het belang van hoog scoren in een zoekmachine zoals Google. Hoog in Google staan kost enige kennis, wat tijd en eventueel ervaring. Echter, dit is een investering met een hoge nettowaarde, omdat een score hoog in Google zeker kan lonen. De vraag is alleen voor veel websitebeheerders en ondernemers: hoe kom ik hoog in Google te staan en wat is de beste en snelste manier om dit voor elkaar te krijgen? In feite is er geen eenduidig antwoord op deze vraag, omdat er meerdere tactieken en mogelijkheden zijn om hoger in de ranking te komen. Een consequente toepassing van een tactiek is daarbij vaak wel gewenst. In veel gevallen zit het hem ook in de details, die nauwkeurig nagelopen dienen te worden. Echter, niet iedereen kan snel en gemakkelijk hoog in Google komen te staan. Er spelen namelijk ook factoren mee die minder snel aangepast kunnen worden, zoals hoe lang uw domeinnaam of website al bestaat en gebruikt wordt en hoe uw website geplaatst is in het netwerk van andere sites en links.

Hoog in Google: SEO en andere tactieken

Wat in eerste instantie van groot belang is bij het verhogen van uw Google-ranking, is de content op uw website. Deze content beheert u bijvoorbeeld met een content managementsysteem en dient juist geschreven te zijn, de juiste woorden te bevatten en een goede structuur te hebben. In het licht van SEO-toepassingen is belangrijk dat u analyseert welke zoekwoorden voor uw website van belang zijn en hoe deze zoekwoorden vertegenwoordigt zijn in de (al dan niet onzichtbare) content van uw website, zodat u relatief hoog in Google komt te staan. U kunt met deze zoektermen spelen in uw content:

  • u kunt ze verwerken in de zichtbare content op uw website
  • u kunt ze verwerken in de metateksten aan de achterkant van de website
  • u kunt de anchorteksten optimaliseren
  • u kunt de afbeeldingen een relevante benaming geven
  • u kunt de tekst op de homepage optimaliseren voor Google (deze tekst weegt ook zwaarder)!
  • u kunt een metadescription toevoegen, die Google toont onder de titel van uw website

Zoals u ziet zijn er vele toepassingen mogelijk die elk meewegen in de beoordeling van uw zoekmachinepositie. De zoekmachineoptimalisatie is uiteindelijk één van de belangrijkste factoren die bijdragen aan het succes van uw onderneming. Hoog in Google staan is eigenlijk, als u er goed over nadenkt, zodanig belangrijk, dat het verstandig is hier een doordachte strategie voor te bedenken samen met mensen die er verstand van hebben. De positie die u uiteindelijk binnen Google verwerft kan uw bedrijf maken of breken. Hoog in Google staan kan veel effect hebben op het verkeer op uw website en kan klanten naar uw onderneming lokken. Indien deze klanten daadwerkelijk vinden wat ze zoeken op uw website, zullen zij enthousiast reageren, hoogstwaarschijnlijk terugkeren en tevreden over uw website spreken met anderen.  Kortom, met betrekking tot klantenverwering is het investeren in zoekmachineoptimalisatie cruciaal. Vaste klanten werven is vaak lastig; naast uw onderneming of website bestaan er nog vele anderen. Zonder een positie die hoog in Google is, kan het zijn dat consumenten niet eens van uw bestaan afweten. Wanneer uw onderneming echter wel zichtbaar is, is het van het grootste belang dat hij zichtbaarder is dan andere sites; ofwel een hogere ranking heeft. Wanneer u zelf op zoek gaat naar iets op het internet, hoe vindt u dan wat u zoekt? Juist, aan de hand van Google. Dit geldt voor een enorme meerderheid van de mensen. Google wordt dan ook wereldwijd dagelijks gebruikt als zoekmachine en analyseert en beoordeelt websites op een unieke manier, zodat mensen met hun zoekwoorden bijna altijd direct bij relevante informatie terecht komen. Dit zorgt er tevens voor dat consumenten Google vertrouwen met hun zoekopdrachten. Een plek hoog in Google, zorgt daarom indirect voor een groot vertrouwen in de getoonde zoekresultaten. Waarom wordt Google anders op dagelijkse basis gebruikt?

Een waardevolle positie is een positie hoog in Google

U kunt het belang van Google ontkennen of niet, feit is dat u er goed aan doet om uw website te optimaliseren zodat deze hoog in Google komt te staan. De aanpassingen die u dient te maken aan uw website, vormen zo een investering in uw onderneming waar u veel profijt van zult hebben. Hoog in Google staan is een breed middel dat bijdraagt aan de algehele marketing van uw onderneming. In de marketing is het altijd voordelig om uw brand duidelijk neer te zetten en op te laten vallen. Hoog in Google staan betekent dat u opvalt en dus dat uw merk zichtbaar is voor potentiële klanten. Via Google wordt u eigenlijk de kans geboden om gemakkelijker klanten aan te trekken. Wanneer u deze potentiële klanten biedt waar ze naar op zoek zijn, dan is de kans groot dat ze daadwerkelijk klant bij u worden (of gebruik maken van uw website). Om die reden is naast een positie hoog in Google ook de verdere content op uw website van groot belang. Zichtbaar zijn in Google is namelijk de eerste stap, die gevolgd moet worden door een belangrijke tweede en derde stap: de consument bieden wat hij zoekt, hem tevreden stellen en zo een klantrelatie opbouwen. Wanneer u dit goed doet kunt u vele duurzame klantrelaties genereren, naam maken en uw omzet verhogen. En dit alles via een allereerste stap die uw geboden wordt door middel van zoekmachineoptimalisatie in Google via Xyrius!

Bezoek de website voor meer informatie : http://www.xyrius.be/